Meer over het Toekomstlab

Trots op onze idealen is bij de PvdA altijd gepaard gegaan met het zoeken naar manieren om het leven van alledag te verbeteren. Ook met dit project richten we ons op praktische oplossingen voor tastbare problemen.

Geen papieren boekwerk met standpunten: wát we vinden weten we al. Onze sociaal-democratische idealen zijn het gereedschap waarmee we aan de slag gaan met de vraag hoé we deze vertalen naar de vraagstukken van de nabije toekomst. We zoeken concrete ideeën, oplossingen en antwoorden. Want onze idealen maken ons sterk en juist daarom moeten we deze vormgeven voor elk moment in de tijd.

Het Toekomstlab vormt het platform waarop we de ideeën voor dit project met elkaar uitwisselen.
Op vijf thema’s zijn werkgroepen begonnen de eerste denkrichtingen te verkennen.
De komende tijd worden deze hier gedeeld. Maar je kunt nu al zelf aan de slag en meedoen!

Wat is het Toekomstlab?

Het Toekomstlab is hét platform voor het nieuwe project: Zeker zijn van een Eerlijke Toekomst.

Het project waarin we op zoek gaan naar nieuwe sociaal-democratische antwoorden op de vragen van morgen én overmorgen.
In het Toekomstlab onderzoeken en bespreken we vernieuwende oplossingen en ideeën die daaraan concreet bijdragen.

Nieuwsgierigheid, creativiteit en het gesprek zijn de ingrediënten die gevraagd zijn, onze idealen  vormen het gereedschap!

Je kunt hier, in het digitale Toekomstlab alvast jouw ideeën kwijt en in gesprek met elkaar.

Kom naar het Toekomstlab op 16 november!

Op zaterdag 16 november strijkt het Toekomstlab neer in Eindhoven.

We bespreken dan de eerste ideeën en denkrichtingen op de eerste vijf thema’s van ons Zeker zijn van een Eerlijke Toekomst project.
We worden hierbij geholpen door de mensen voor wie de voorstellen moeten gaan werken.  Voor mensen, de ervaringsdeskundigen.  Van de leraar tot en met mensen die gebruik maken van specifieke zorg, verpleegkundigen en mensen die worstelen met de vraag hoe ze mee kunnen doen in de energietransitie en wat dit voor hen betekent. Per onderwerp organiseren we sessies om plannen te bespreken en onderzoeken met elkaar.

Kom je ook? Meld je hier aan >

Ga aan de slag